سئو برای Local Search Proximity Signals

لوکال سئو یا سئو محلی چیست؟ تکنیک‌ های Local SEO

اگر دقت کرده باشید، تمام نکات و اقداماتی که تا اینجا مطرح کردیم، در سایت‌هایی به جز سایت خودتان باید انجام شوند. راه‌هایی برای این کار وجود دارد که وجه مشترک بین تمامشان این است که باید از مشتریانتان درخواست کنید به شما امتیاز داده و برایتان نظر یا نقدی بنویسند. قدم بعدی، یافتن کلمات و عبارات بلندتر است که اصطلاحا به آن‌ها کلمات کلیدی دم دراز (Long tail keywords) گفته می‌شود. محتواهایی که برای این دست از کلمات کلیدی بهینه شده‌اند می‌توانند تا 19 درصد کلیک بیشتر نسبت به کلمات کلیدی کوتاه به خود جذب کنند. اولین منبع موجود برای شروع کار، تجربه و دانش شما به عنوان صاحب کسب و کار است. محصول یا خدماتتان چیست؟ شما اگر به جای مشتری بودید، چه کلمه یا عبارتی را جستجو می‌کردید؟ به عنوان مثال اگر یک رستوران گیاهی هستید که پیتزای بیرون‌بر می‌فروشید، همین می‌تواند یکی از عبارات کلیدی پایه باشد.

اما برای سئو محلی، بهتر است لینک‌ها از سایت‌های محلی مرتبط با کسب‌و‌کار شما باشند. برخی از کسب و کارها مثل هتل‌های زنجیره‌ای و برندهای بزرگ دارای دفترهای مختلف در شهرهای مختلف هستند. از همه مهمتر اینکه یکی از مدیران گوگل در سال ۲۰۱۸ اعلام کرد که ۴۶ درصد از جستجوهای انجام شده در گوگل دارای نیت محلی هستند. نیت محلی (Local Intent) یعنی اینکه کاربر به دنبال یک سرویس یا محصول در یک محدوده مشخص جغرافیایی بوده است. این آمار خود بیانگر اهمیت سئوی محلی و کسب جایگاه در نتایج جستجوی محلی گوگل برای کسب‌وکارها دارد. گوگل با نمایش نتایج جستجو بر اساس موقعیت مکانی، به کسب و کارها کمک می‌کند تا مشتریان محلی را جذب کنند.

همچنین 18 درصد جستجوهای محلی در گوشی‌های موبایل پس از یک روز به خرید منجر می‌شوند و 78 درصد آن‌ها هرچند دیرتر اما در نهایت به یک خرید فیزیکی ختم می‌شوند. مطمئن شوید که صفحات کلیدی سایت شما شامل کلمات کلیدی مرتبط با موقعیت مکانی (مانند رستوران ایتالیایی در تهران) هستند. تنها برای مکان‌هایی که در آنجا دفتر یا شعبه دارید صفحه ایجاد کنید.همچنین از ساختن صفحات مختلف برای یک مکان به منظور کسب رتبه در کلمات کلیدی مختلف خودداری کنید. مثلا اگر صاحب یک سایت خدمات باربری در تهران هستید از ایجاد صفحات مختلف برای کلمات کلیدی «باربری شرق تهران»، «باربری غرب تهران» و «باربری شمال تهران» خودداری کنید. باید تلاش کنید با تقسیم صفحه به بخش‌های مختلف و ارائه اطلاعات مرتبط برای همه کلمات کلیدی باربری شرق، باربری غرب تهران و … رتبه کسب کنید.

برای بهبود سئو محلی و افزایش دیده شدن کسب‌وکار در نتایج جستجوی محلی، استفاده از تکنیک‌های خاص ضروری است. یکی از مهم‌ترین این تکنیک‌ها، ثبت کسب‌وکار در Google My Business است که به شما این امکان را می‌دهد تا اطلاعات دقیقی از جمله آدرس، شماره تماس و ساعات کاری خود را به کاربران ارائه دهید. همچنین استفاده از کلمات کلیدی محلی در محتوا و متا تگ‌های وب‌سایت می‌تواند به موتورهای جستجو کمک کند تا کسب‌وکار شما را برای جستجوهای مرتبط شناسایی کنند. سئو محلی یا همان لوکال سئو یکی از مهم‌ترین ابزارها برای جذب مشتریان در دنیای دیجیتال است. اما چرا سئو محلی اهمیت بالایی دارد؟ امروزه بسیاری از کاربران به دنبال خدمات و محصولات نزدیک به محل زندگی یا کار خود هستند و جستجوهایی مانند «رستوران نزدیک من» یا «بهترین فروشگاه در [نام شهر]» را انجام می‌دهند.

گذاشتن آدرس گوگل مپ در صفحاتی مانند صفحه رسمی بیزینس شما در اینستاگرام و فیس بوک نیز کمک کننده است. سئو محلی یا local seo را می‌توان شعبه‌ای از فعالیت‌های سئو دانست که بر رتبه گرفتن سایت در یک منطقه جغرافیایی خاص تمرکز دارد. درواقع هنگام اجرای سئو محلی، کلیه فعالیت‌های سئو داخلی، تولید محتوا و لینک‌سازی خارجی همه در راستای رتبه‌گرفتن در یک منطقه جغرافیایی خاص انجام می‌شوند. وبسایت یک کسب و کار محلی برای داشتن وجه‌ای بهتر باید از دیگر وبسایت‌های محلی لینک داشته باشد. کسب و کارهای مختلف آن شهر یا محل می‌توانند به شناخته شدن بیشتر یکدیگر در فضای آنلاین کمک کنند.

ردیابی و اندازه گیری عملکرد سئوی محلی شما برای اطمینان از اینکه تلاش های شما نتیجه داده است ضروری است. چندین ابزار و معیار وجود دارد که می توانید از آنها برای نظارت بر پیشرفت خود استفاده کنید. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم. برای مثال ما در آژانس دیجیتال مارکتینگ اینو وی آس، برای هر یک از خدمات خود صفحات جداگانه‌ای طراحی کردیم تا کاربران راحت‌تر بتوانند به خدمات موردنیاز خود دسترسی پیدا کنند. استراتژی که برای لینک بیلدینگ لوکال مورداستفاده قرار می‌گیرد بسیار با استراتژی‌هایی که برای سئو عادی و سئو معمولی استفاده می‌شود تفاوت دارد.

کمی منتظر نتیجه صفحات ساخته شده خود باشید، سپس می‌توانید صفحات پر رقابت و با پتانسیل را انتخاب و برای آنها شروع به لینک سازی کنید. در ادامه مقاله سئو محلی هر کدام از ۱۲ مورد بالا را تشریح می کنیم تا بیشتر با سئو محلی آشنا و مسلط شویم . هزینه سئو محلی بسته به روش و پلتفرمی که برای این امر انتخاب می‌کنید متفاوت خواهد بود. برای پیاده‌سازی Schema Markup می‌توانید از ابزارهای مخصوص یا افزونه‌های مناسب در سایتتان استفاده کنید. در عین حال باید دقت کنید که برای گرفتن نتیجه دلخواه، باید درخواستتان را محترمانه، حساب شده و کوتاه مطرح کنید. همچنین می‌توانید با ارائه گزینه‌های مختلف برای نوشتن نقد، پروفایل متنوع‌تر و گسترده‌تری از نقد و بررسی‌ها برای خود ایجاد کنید.

در کل، نظرات مثبت نه تنها به بهبود رتبه‌بندی کمک می‌کنند، بلکه در جذب مشتریان جدید و افزایش اعتبار کسب‌وکار شما نیز نقش مهمی ایفا می‌کنند. یکی دیگر از عوامل مهمی که باید هنگام مدیریت نقل قول های محلی خود در نظر بگیرید، انتخاب دایرکتوری های مناسب برای فهرست کردن کسب و کارتان است. فهرست کردن کسب و کار شما در فهرست های آنلاین مرتبط و معتبر می تواند به افزایش دید آنلاین شما، افزایش ترافیک وب سایت و بهبود رتبه بندی موتورهای جستجو کمک کند. از سوی دیگر، فهرست کردن کسب و کار شما در فهرست های نامربوط یا هرزنامه می تواند نتیجه معکوس داشته باشد و به اعتبار آنلاین شما آسیب برساند. سئو محلی به بهینه‌سازی وب‌سایت برای جستجوهای محلی اشاره دارد که به جذب مشتریان محلی کمک می‌کند.

این شامل آدرس دقیق، شماره تماس، ایمیل، لینک وب‌سایت، ساعت‌های کاری و عکس‌های واقعی از محل کسب‌وکار شما می‌شود. اولین و مهم‌ترین گام این است که کسب‌وکار خود را در Google My Business ثبت کنید. وارد سایت GMB شوید، روی دکمه «مدیریت» کلیک کنید، نام و آدرس کسب‌وکارتان را وارد کنید و آن را تأیید کنید. فقط کسب‌وکارهایی که در GMB ثبت شده‌اند، شانس حضور در لوکال پک را دارند. هتل‌ها، اقامتگاه‌های بومگردی و جاذبه‌های گردشگری با استفاده از سئو محلی می‌توانند توجه گردشگران را جلب کنند.

به عنوان مثال می‌توان نام رستوران‌های ایتالیایی را جستجو کرد و بنابراین فهرستی از نتایج در گوگل به نمایش در می‌آید. همراه این فهرست، صفحه‌ای از گوگل مپ نشان داده می‌شود که در آن نقطه‌های قرمز رنگی مشخص شده که مکان‌های پیشنهادی را روی نقشه به کاربر نشان می‌دهد. همچنین کاربر می‌تواند روی فهرستی از سایت‌های نشان داده شده کلیک کند و با خواندن نظرات، بهترین گزینه را برای خود انتخاب کند. در سئو محلی باید روی نظرات و بررسی‌ها هم سرمایه‌گذاری لازم را انجام دهید. امروزه کاربران اینترنت پس از جستجوی کسب‌وکارها، برای انتخاب آن‌ها به نظرات دیگر کاربران توجه می‌کنند. از این‌رو نظرات و بررسی‌های مثبت از سوی مشتریان شما در فضای اینترنت می‌تواند کمک زیادی به بالابردن ورودی سایت شما بکند.

چرا که می‌ترسند نتوانند به خوبی از عهده این کار برآیند و یا تلاششان به دریافت نقدهای منفی منجر شود. اما واقعیت این است که دریافت نظرات و نقد مشتریان می‌تواند باعث کسب رتبه‌های بهتر در جستجوی محلی شده و میزان اعتماد مخاطبان را افزایش دهد. کلمات کلیدی در جستجوی محلی اهمیت بسیاری دارند و همه آنچه شما نیاز دارید یک لیست کوتاه از کلمات کلیدی است که افراد برای پیدا کردن کسب و کار محلی شما استفاده می‌کنند. در این بخش در مورد نحوه انجام فرایند تحقیق کلمات کلیدی در سئو محلی خواهیم پرداخت. در لوکال سئو از کلمات کلیدی استفاده می‌شود که مشتریان محلی برای پیدا کردن کسب و کارها از آنها استفاده می‌کنند. هدف جستجوکنندگان محلی معمولاً یافتن نزدیک‌ترین و مناسب‌ترین گزینه‌ها برای رفع نیازهایشان در محدوده جغرافیایی خودشان است.

گوگل مپ به یکی از ساده‌ترین و قدرتمندترین ابزارهای سئو محلی محسوب می‌شود. سئو محلی (Local SEO) یکی از استراتژی‌های بهینه‌سازی موتورهای جستجو است که به کسب‌وکارها کمک می‌کند در نتایج جستجوی محلی گوگل بیشتر دیده شوند. اگر کسب‌وکار شما یک مکان مشخص دارد یا در یک منطقه جغرافیایی خاص خدمات ارائه می‌دهد، استفاده از سئو محلی می‌تواند به طور چشمگیری مشتریان اطراف شما را جذب کند. در این مطلب از بخش آموزش سئو پارس‌پک با اطلاعات مختلفی از جمله سئو محلی چیست، دلایل اهمیت لوکال سئو و مراحل انجام آن آشنا خواهید شد. سئو محلی به کسب‌وکارها این امکان را می‌دهد تا با مشتریانی که در نزدیکی آن‌ها قرار دارند، بهتر ارتباط برقرار کنند و در نتایج جستجوی محلی گوگل دیده شوند. یکی از مزایای اصلی سئو محلی، افزایش بازدید حضوری و فروش است، زیرا افراد معمولاً به دنبال خدمات و محصولاتی هستند که به سرعت در دسترس باشند.

در قدم بعدی باید منتظر باشید تا گوگل صحت اطلاعات ارسال شده توسط شما را تأیید کند. ثبت کسب‌وکار شما در لیست کسب‌وکارهای گوگل، موجب می‌شود تا ارتباط شما با مشتریان شما بیشتر شود. این کار موجب می‌شود تا هنگام سرچ توسط کاربر، کسب‌وکار شما به کاربران نمایش داده شوند. ازآنجایی‌که بیشتر افراد به دنبال پیداکردن نزدیک خدمات و محصولات به خود هستند، گوگل کسب‌وکارهایی که به این دسته از افراد بیشتر نزدیک باشد را به آنها نشان می‌دهد تا بتوانند بازخورد و نتیجه بهتری بگیرند. برای فهمیدن مفهوم سئوی محلی قبل از هر چیزی باید عملکرد موتور جستجو رو درک کنیم. اگر نظرات مثبتی دریافت کردید، از مردم برای به اشتراک گذاشتن نظراتشان تشکر کنید.

لوکال سئو (Local SEO) بهینه‌سازی یک کسب‌وکار برای دیده شدن بهتر در نتایج جستجوی محلی و مکان‌محور است. سئو محلی به بهینه‌سازی وب‌سایت‌ها و محتوای آنلاین برای جستجوهای منطقه‌ای می‌پردازد. این نوع سئو به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا در نتایج جستجو برای کاربران نزدیک به محل فعالیت خود، بهتر دیده شوند. با توجه به افزایش استفاده از دستگاه‌های موبایل و جستجوهای محلی، local seo به ابزاری حیاتی برای جذب مشتریان جدید تبدیل شده است. سئو محلی برای کسب و کارهایی که به دنبال جذب مشتریان محلی و هدایت ترافیک به مکان‌های فیزیکی خود هستند، بسیار حیاتی می‌باشد. لوکال سئو  به کسب و کارها کمک می‌کند تا وقتی مشتریان محلی محصولات یا خدماتی را در نزدیکی خود جستجو می‌کنند، در نتایج جستجوی محلی ظاهر شوند.

در حال حاضر اضافه کردن مکان به جستجو لازم نیست، زیرا گوگل به طور خودکار نتایج را بر اساس لوکیشن شما نمایش می‌دهد. در دنیای امروز که همه‌چیز وابسته به اینترنت و فضای مجازی است، حتی کسب و کارهای کوچک محلی هم نیاز به حضوری قدرتمند و پررنگ در اینترنت دارند. این‌ها تکنیک‌ها و راهبردهایی هستند که منجر به کسب رتبه در جستجوهای محلی می‌شوند. سئوی محلی باعث می‌شود سایت شما به افرادی که به دنبال یک محصول یا خدمات مشخص در یک شهر یا محدوده مشخص هستند معرفی شود. در این مقاله پیام آوا پردازش، به بررسی اهمیت و اصول اولیه سئو لوکال خواهیم پرداخت و نکاتی را برای بهبود استراتژی‌های سئوی محلی ارائه خواهیم کرد.

وجود NAP دقیق و منسجم، برای موفقیت سئو محلی حیاتی است، زیرا به مشتریان کمک می‌کند راحت‌تر شما را پیدا کنند و به شما اعتماد کنند. طبیعتا هیچ کس تمایل ندارد که یک نقدی منفی درباره کسب و کارش را ببیند و یا به آن پاسخ دهد. اما بررسی و پاسخگویی مداوم به نقدها، امری کلیدی در کسب رتبه در جستجوهای محلی و در نتیجه فاکتوری مهم در سئوی محلی به شمار می‌رود. متاسفانه بدلیل غیرفعال بودن گوگل مای بیزنس در ایران امکان پاسخگویی به نظرات کاربران در گوگل مپ وجود ندارد. بسیاری از کسب و کارها، تمایل چندانی به دریافت نقد و بررسی از سوی کاربرانشان ندارند.

به عنوان مثال، اگر کسی در تجریش به دنبال دامپزشک باشد، ترجیح می‌دهد به دامپزشکی در همان منطقه مراجعه کند تا مجبور نباشد مسافت زیادی را طی کند و وقت زیادی را صرف رفت و آمد کند. چنین اطلاعاتی باعث می‌شود در نتیجه جستجو محلی (Local Search) ظاهر شوید. در این مطلب، هر آنچه باید در مورد لوکال سئو بدانید برای‌تان خواهیم گفت. متخصصان سئو نیز بر اساس خدماتی که ارائه می‌دهند هزینه‌های متفاوتی دریافت می‌کنند. طبق ماده 12 فصل سوم قانون جرائم رایانه ای هر گونه کپی برداری به هر نحو از محتوای سایت ، توسط تیم یاس وب پیگیرد قانونی دارد. چنین صفحاتی معمولا یک نقشه و لیستی از مکان‌ها را در خود دارند، و حتی در برخی موارد ممکن است بعضی صفحات دارای محتوای غنی (rich results) باشند.

اگر با روش هایی که در ادامه آن را ذکر می کنیم پیش بروید، می توانید از قدرت سئو محلی استفاده کرده و فروش کسب و کار خود را دو چندان کنید. برای مثال اگر در اصفهان فعالیت می‌کنید حتماً شماره خط ثابت با کد ۰۳۱ را وارد کنید تا گوگل به کاربران اصفهانی، در نتایج کسب‌وکار شما را نشان دهد. برای اینکه گوگل بیشتر متوجه حوزه فعالیت و موقعیت فعالیت کسب‌وکار شما شود بهتر است راه‌های ارتباطی و شماره تماس خود را در صفحات مختلف استفاده کنید. آژانس ما با داشتن دپارتمان اختصاصی سئو و همکاری با بیش از ۳۰ متخصص سئو، هم مسیر رشد کسب‌وکارهای آنلاین شماست تا بیشتر و بیشتر دیده شوید. در قدم‌های بعدی برای پلن‌های آف پیج می‌توانید از وب‌سایت‌های خبری یا وب‌سایت‌های واقع شده در شهر خودتان درخواست کنید تا اعتبار خود را به شما نیز انتقال دهند و به‌اصطلاح به شما لینک دهند.

به عنوان مثال، اگر شما در تهران به دنبال رستوران باشید، گوگل با توجه به موقعیت مکانی شما، رستوران های نزدیک به شما را در نتایج جستجو نشان می‌دهد. همچنین، اگر در جستجوی خود کلمات کلیدی محلی مانند رستوران در شمال تهران یا رستوران در سعادت آباد را وارد کنید، گوگل نتایج را بر اساس این کلمات کلیدی و موقعیت مکانی شما فیلتر می‌کند. سئوی محلی شامل بهینه سازی وب سایت و حضور آنلاین شما برای جذب مشتریان محلی است. علاوه بر تحقیقات سنتی کلمات کلیدی، می‌توانید از ویژگی‌های جستجوی محلی مانند Google Maps و Google My Business برای شناسایی کلمات کلیدی و عبارات مرتبط استفاده کنید. بخشی در google business profile listing وجود دارد که شما در آن وب سایت خود را قرار می‌دهید.

شاید تا به حال اسم سئو محلی یا لوکال سئو که یکی از استراتژی های دیجیتال مارکتینگ است را شنیده باشید. باید بگوییم قدرت سئو محلی برای کسب و کار های محلی بسیار بالاست و امروزه بسیاری از کسب و کار ها برای بهتر دیده شدن در فضای دیجیتال، از این روش استفاده می کنند. در مورد اهمیت سئو محلی و مزایای آن و همچنین چگونگی انجام آن در ادامه این مقاله صحبت خواهیم کرد. اکنون که کلمات کلیدی محلی را شناسایی کرده‌اید، باید وبسایت‌تان را با استراتژی سئو محلی بهینه‌سازی کنید. در واقع، باید دیگر عناصر مربوط به سئو محلی را نیز در وبسایت‌تان بگنجانید.

یک جایگزین خوب برای این منظور استفاده از ابزار Mobile Friendliness Test Tool بینگ است. در ادامه روش‌هایی را برای بهینه کردن سایت یک کسب و کار برای داشتن سئوی محلی بهتر معرفی خواهیم کرد. نقدهای آنلاین جای معرفی‌ها و پیشنهادهای سابق را که افراد به یکدیگر می‌کردند گرفته‌اند. امروزه کاربران انتظار دارند که یک کسب و کار تعداد قابل قبولی از نقد و بررسی‌های آنلاین داشته باشد تا بتوانند به آن‌ها اعتماد کرده و از آن‌ها خرید کنند. بر کسی پوشیده نیست که داشتن نقدهای خوب برای هر کسب و کار محلی مفید است. شهرت و شناخته شده بودن در فضای آنلاین به سرعت به یکی از فاکتورهای حیاتی کسب و کارها تبدیل شده است.

در نهایت، ایجاد لینک‌های محلی با دیگر وب‌سایت‌ها و کسب‌وکارهای منطقه‌ای می‌تواند به تقویت موقعیت شما در local seo کمک کند. با اجرای این تکنیک‌ها و توجه به سئو لوکال چیست، می‌توانید شانس موفقیت خود را در سئو محلی افزایش دهید و مشتریان بیشتری را جذب کنید. استفاده از کلمات کلیدی محلی و به‌روزرسانی پروفایل در وب‌سایت‌های محلی، مثل گوگل مای‌بیز، می‌تواند به بهبود رتبه سئو محلی کمک کند. همچنین، دریافت بیشتر بازخورد و بررسی مثبت از مشتریان هم می‌تواند رتبه سئو محلی را بهبود بخشد. فرض کنید سارینا یک کاربر در تهران است و قصد دارد اینترنتی پیتزا سفارش دهد.

با انجام اقداماتی که گفتیم، می‌توانید بخش قابل توجهی از بازار هدف نزدیک خودتان را از آن خود کنید. فقط حواستان باشد که این یک فرآیند مداوم است و باید به طور مستمر روی بهبود حضور دیجیتالی و سئوی محلی خود کار کنید. اگر در زمینه فناوری، برنامه نویسی و … به کمک یا مشاوره نیاز دارید، می‌توانید از دوره‌های آموزشی آکادمی چابک بهره‌مند شوید. فقط مراقب باشید در دام نظرات و امتیازات جعلی و ساختگی که خلاف قوانین گوگل هستند نیفتید. با این کار نشان می‌دهید که به بازخورد مشتریانتان اهمیت می‌دهید و برای جلب رضایت آنها تلاش می‌کنید که خود امتیاز مثبتی در سئو محلی محسوب می‌شود.

وقتی محتوا درباره ی موضوعات کلی که افراد زیادی را به خود جذب میکنند، است گاها تمرکز بر روی اخبار صنعتی یا محلی برای جذب مخاطبان محلی تان(سئو محلی) نیز اهمیت دارد. با ارائه دستاوردها، اخبار، کارکنان و دیگر اطلاعات آموزشی در بلاگ تان، به یک اعتبار محلی در صنعت خود تبدیل شوید. به نقطه بالای قیف بازاریابی فکر کنید و فراتر از اینکه کسب و کار شما چه محصول و خدماتی برای فروش دارد برسید و برای آن تولید محتوا کنید. برای مثال اگر شما یک شرکت خصوصی محلی هستید و برای جذب کسب و کارهایی که به تازگی وارد این حیطه شده اند تلاش میکنید، یک منبع کمک کننده بسازید که این کسب و کارها را به خوبی با شهر شما آشنا کند. یک نقشه از ارائه دهندگان خدمات محلی و یک تقویم شامل رویدادهای شهری میتواند برای پرسونای شما ارزشمند بوده و شامل بیشترین سیگنالهای محلی on-page (on-page local signals) مرتبط و خوبی برای وبسایت شما باشد. منظور از Local SERP، صفحه نتایج جستجوی گوگل است که برای جستجوهای محلی نمایش داده می‌شود.

یکی از روش‌هایی که می‌توانید اطلاعات مهم کسب‌و‌کارتان را به گوگل منتقل کنید، Schema.org یا همان ساختار داده‌ها است. با استفاده از نشانه‌گذاری‌های آماده HTML، می‌توانید به گوگل بگویید محتوای سایت شما شامل چه چیزهایی مثل آدرس، تلفن، منو، قیمت، رویدادها و … می‌شود. به این ترتیب، گوگل می‌تواند اطلاعات شما را بهتر درک کند و در نتایج جستجو به شکل Rich Snippet یا همان پیش‌نمایش جذاب‌تر نشان دهد که باعث جلب توجه کاربران و افزایش نرخ کلیک می‌شود. اغلب استراتژی‌های سئو وابسته به سایت هستند و بدون سایت تنها می‌توانید رو بهبود عملکرد کسب و کارتان در نقدهای آنلاین کار کنید. در صورت داشتن نظرات با امتیاز بالا و با کیفیت ممکن است پروفایل شما در گوگل مپ برای برخی جستجوهای کاربران نزدیک در سرچ‌های گوگل نمایش داده شود. نکته‌ای که باید به آن دقت داشت این است که دریافت لینک از سایت‌های محلی برای سایت‌های بسیار بزرگ غیرمحلی کار دشواری است.

در واقع سئوی لوکال یک استراتژی بهینه سازی هست که کمک می‌کنه وقتی کاربران انواع کلمات کلیدی مرتبط با خدمات و محصولات شما رو جستجو می‌کنند، کسب‌وکار شما در نتایج جستجوی محلی ظاهر بشه. بنابراین هر کسب‌وکاری که فعالیت حضوری داره و توی یه منطقه جغرافیایی فعالیت می‌کنه، می‌تونه از مزایای سئو محلی بهره ببره. بهینه‌سازی برای کلمات کلیدی محلی یک استراتژی موثر برای جلب توجه مخاطبان محلی و افزایش حضور آنلاین کسب و کار شماست. با استفاده از کلمات کلیدی محلی، می‌توانید به بهبود رتبه‌بندی خود در بین نتایج جستجوی محلی و افزایش ترافیک مرتبط با مکان خود برسید. همچنین جاگذاری نقشه مکان خود بر روی صفحه تماس خود نیز به رتبه‌بندی سئوی محلی کمک می‌کند. تا به این‌جا، با سئو محلی یا لوکال سئو آشنا شدید و به اهمیت آن پی بردید.

در ابتدای سال ۲۰۲۴ گوگل با دارا بودن سهم بازار ۹۲ درصدی بین موتورهای جستجو محبوب‌ترین موتور جستجوی جهان است. تخمین زده می‌شود که گوگل در هر ثانیه ۶۳۰۰۰ جستجو در سراسر جهان را پردازش کرده و نتایج را به مخاطبانش ارائه می‌دهد. چگونه سئو محلی وبسایت را بهینه‌سازی کنیم؟ در ادامه، مفصل در این باره برای‌تان گفته‌ایم. به زبان ساده بگوییم، اگر سئو محلی را جدی نگیرید، بسیاری از مشتریان محلی‌تان را از دست خواهید داد. بنابراین هنگام انتخاب خدمات سئو برای وبسایت‌تان باید این گزینه را نیز در نظر داشته باشید. سئوی محلی یکی از اجزای مهم هر استراتژی بازاریابی دیجیتال است، به ویژه برای مشاغل کوچک و محلی.

در عوض روی تولید محتوای با کیفیت و کاربردی متمرکز باشید که نیازهای مخاطبان محلی را برطرف کند. کلمات کلیدی یا عباراتی که کاربران برای پیدا کردن کسب‌و‌کارهای محلی در گوگل جستجو می‌کنند، در سئو محلی اهمیت زیادی دارند. این کلمات معمولا شامل عباراتی مانند «نزدیک من»، «در شهر فلان»، «محله فلان» و خود نام شهر و محله است. سعی کنید این عبارات را به صورت طبیعی در محتوای صفحات سایتتان بگنجانید، به ویژه در تگ‌های عنوان، توضیحات متا، متن و حتی نام فایل تصاویر. سایت‌های محلی دیگر می‌توانند به معرفی کسب و کار شما بپردازند و لزوما نباید سایت‌های معروف و پر ترافیکی باشند.

استفاده از سئو محلی شامل بهینه‌سازی وب‌سایت برای کلمات کلیدی محلی، ایجاد و مدیریت پروفایل‌های کسب‌وکار در پلتفرم‌هایی مانند Google Business Profile و کسب نظرات مشتریان یا همان Review گوگل می‌شود. همچنین، وجود اطلاعات دقیق مانند آدرس، شماره تماس، و ساعات کاری در سایت و سایر پلتفرم‌ها، به گوگل کمک می‌کند تا کسب‌وکار شما را بهتر شناسایی کرده و در نتایج محلی نمایش دهد. سئو محلی در واقع پل ارتباطی بین مشتریان و کسب‌وکارهایی است که در نزدیکی آن‌ها فعالیت می‌کنند. در این مقاله، به بررسی اهمیت و راهکارهای بهبود نتایج جستجوی محلی خواهیم پرداخت. سئوی محلی به تمرین بهینه سازی حضور آنلاین یک وب سایت برای جذب مشتریان بیشتر از جستجوهای محلی مرتبط اشاره دارد. به عبارت دیگر، این فرآیند بهبود دید یک کسب و کار در نتایج جستجوی محلی، مانند گوگل مپ (Google Maps) و سایر خدمات مبتنی بر مکان است.

این نتایج بر اساس اینکه چقدر به جستجوی شما مربوط هستند رتبه بندی می‌شن. این رتبه بندی هم بر اساس معیارهای سئو داخلی یا on-page و هم بر اساس معیارهای سئو خارجی یا off-page انجام می‌شه. آیا می دانستید که بیش از 55 درصد از مصرف کنندگان از جستجوی صوتی برای یافتن یک کسب و کار محلی استفاده می‌کنند؟ با افزایش محبوبیت دستگاه های جستجوی صوتی، باید استراتژی جستجوی محلی خود را برای صدا بهینه کنید. سئو محلی از بزرگترین خدمات دیجیتال مارکتینگ ایران سایت است که باعث رشد کسب و کار شما در یک محله خاص می‌شود. گاهی در یک فروشگاه فیزیکی و محلی در حال فروش محصولات خود هستید که نیاز دارید افراد اون محله و نزدیک شما به راحتی شما را پیدا کنند.

این بدان معنی است که نباید از رقابت با شرکت‌ها و هولدینگ‌هایی که سایت‌های فروشگاهی بزرگی دارند بترسید. همیشه افرادی هستند که ترجیح می‌دهند در نزدیکی خود و به صورت حضوری نیازشان به یک محصول یا خدمات را برآورده کنند. شما می‌توانید با شیوه‌های مختلف بازاریابی و تبلیغات، مثل ارائه کد تخفیف یا ارسال رایگان، کاربرانتان را ترغیب به نظردهی کنید. برای مثال اگر کاربران به دنبال “بهترین رستوران‌های اصفهان” هستند پس شما نیز باید براین‌اساس برای کاربران خود تولید محتوا انجام دهید. اگر کسب‌وکار شما موقعیت خاصی دارد یا حوزه فعالیت شما حوزه خاصی است، پس حتماً باید از تگ‌های گوگل برای نشان‌دادن حوزه فعالیت خود استفاده کنید.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری